IG501A – Axudas destinadas á creación de empresas para actividades non agrícolas en zonas rurais, cofinanciadas polo Fondo Europeo Agrícola de Desenvolvemento Rural (FEADER), no marco do Programa de Desenvolvemento Rural (PDR) de Galicia 2014-2020.
Convocatoria 2019 En prazo: 05/01/2019 – 04/03/2019
Obxecto
Publicar as bases reguladoras das axudas do Igape destinadas á creación de empresas para actividades non agrícolas en zonas rurais, cofinanciadas polo Fondo Europeo Agrícola de Desenvolvemento Rural (Feader) no marco do Programa de desenvolvemento rural (PDR) de Galicia 2014-2020, e convocar para 2019 as ditas axudas en réxime de concorrencia competitiva (Galicia Rural Emprende).
Estas axudas están cofinanciadas ao 75 % polo Fondo Europeo Agrícola de Desenvolvemento Rural no marco do Programa de desenvolvemento rural para Galicia 2014-2020 e, en particular:
Prioridade 6, área focal 6A: facilitar a diversificación, a creación e o desenvolvemento de pequenas empresas e a creación de emprego.
Medida 06: desenvolvemento de explotacións agrícolas e empresariais.
Submedida 6.2: axudas destinadas á creación de empresas para actividades non agrícolas en zonas rurais.
O restante 25 % correspóndese con cofinanciamento nacional, asumindo o 7,5 % a Administración xeral do Estado e o 17,5 % a Xunta de Galicia.
Esta convocatoria tramítase conforme o establecido na Orde da Consellería de Economía e Facenda do 11 de febreiro de 1998, modificada polas ordes do 27 de novembro de 2000 e do 25 de outubro de 2001, relativa á tramitación anticipada de expedientes de gasto, e ao abeiro do artigo 25.1.a) do Decreto 11/2009, do 8 de xaneiro, polo que se aproba o Regulamento da Lei 9/2007, do 13 de xuño, de subvencións de Galicia, como expediente anticipado de gasto, existindo crédito suficiente previsto no proxecto de orzamentos da Comunidade Autónoma para o exercicio 2019. Na súa virtude, a concesión das subvencións condiciónase á existencia de crédito adecuado e suficiente no momento da resolución da concesión.
Proxectos obxecto de apoio
1. Serán subvencionables os proxectos dirixidos a crear emprego nas zonas rurais mediante axudas á primeira implantación e desenvolvemento de novas actividades económicas non agrarias viables, que deben contribuír á diversificación económica, crecemento de emprego, sustentabilidade do medio rural e equilibrio territorial, tanto en termos económicos como sociais.
Para os efectos destas bases, a delimitación das zonas rurais establécese tendo en conta a clasificación proposta pola Comisión, denominada «grao de urbanización», que toma como unidade de referencia LAU2 (municipios) e na cal se definen tres categorías:
a) Zonas densamente poboadas (código 1): aquelas cunha densidade de poboación igual ou superior a 1.500 habitantes por km² e cunha poboación mínima de 50.000 persoas.
b) Zonas de densidade intermedia (código 2): aquelas nas cales menos do 50 % da poboación vive nas cuadrículas rurais (onde as cuadrículas nas zonas rurais son as que están fóra das agrupacións urbanas) e menos do 50 % vive en altos grupos de densidade.
c) Zonas de baixa densidade (código 3): aquelas nas cales máis do 50 % da poboación vive nas cuadrículas rurais. Os LAU2 cunha poboación inferior a 5.000 habitantes e co 90 % ou máis da súa área nas cuadrículas rurais foron reclasificados como rurais.
A definición das zonas rurais realízase por eliminación daquelas zonas consideradas densamente poboadas (urbanas) nun territorio. No caso de Galicia, só teñen esa consideración os 7 concellos dos núcleos de poboación máis grandes da Comunidade Autónoma (A Coruña, Lugo, Ourense, Pontevedra, Vigo, Ferrol e Santiago de Compostela).
A autoridade de xestión, xunto co Instituto Galego de Estatística, perfila as cuadrículas de estudo (1 km²) dentro de cada unha das zonas urbanas a nivel de parroquia. Neste sentido, as parroquias definidas como rurais ou intermedias de todos os concellos de Galicia poden ser admisibles para os efectos do financiamento de proxectos a través do PDR 2014-2020 e cofinanciados co fondo Feader. Porén, considéranse tamén non admisibles aquelas parroquias que están en concellos non urbanos pero si teñen parroquias que teñen esta característica (ZDP).
No anexo VIII inclúese a relación de parroquias non admisibles para os efectos das presentes bases.
2. Actividades. Con carácter xeral serán subvencionables as seguintes actividades:
a) Obradoiros e fábricas destinados á produción de bens e materiais.
Non obstante o anterior, os investimentos relacionados coa utilización da madeira como materia prima ou fonte de enerxía limitaranse ás operacións de segunda transformación.
b) Transformación e/ou comercialización de produtos agrarios, cando o produto final do proceso de transformación e/ou comercialización derivado dos investimentos non estea incluído no anexo I do Tratado de funcionamento da Unión Europea (TFUE).
c) Prestación de servizos en calquera sector económico (agricultura, silvicultura, sector industrial e de servizos…).
d) Prestación de servizos sociais (gardarías, coidado de anciáns, de persoas con discapacidade, granxas escola…).
e) Actividades de lecer, recreativas e deportivas.
f) Artesanía e actividades artesanais.
g) Actividades baseadas nas novas tecnoloxías da información e da comunicación (TIC), innovación tecnolóxica e comercio electrónico.
h) Actividades nos sectores da enxeñaría, arquitectura, servizos técnicos, limpeza industrial, contabilidade, veterinaria.
i) Comercio retallista de produtos non incluídos no anexo I do TFUE.
j) No sector da restauración turística, exclusivamente a creación de novos restaurantes situados en construcións patrimoniais senlleiras (pazos, muíños, patrimonio industrial, pallozas, faros…) e que vaian ofertar unha cociña baseada na gastronomía galega tradicional ou que con ese substrato propoñan técnicas innovadoras ou fusións con outras gastronomías do mundo.
3. Para estes efectos, entenderase que existe unha nova actividade cando non coincida coa actividade preexistente a nivel de tres díxitos da Clasificación nacional de actividades económicas (CNAE) e os gastos e/ou investimentos derivados da súa posta en marcha estean claramente vinculados á nova actividade.
Non se considera que existe nova actividade se a persoa física ou calquera dos socios dunha peme desenvolvese a mesma actividade por conta propia nos 12 meses anteriores á data da solicitude de axuda.
4. Os proxectos deberán cumprir os seguintes requisitos:
a) Non ter comezado antes da presentación da solicitude de axuda.
b) Os gastos e/ou investimentos incluídos no plan de negocio que deberá presentar o solicitante terán que estar localizados no centro de traballo da empresa en Galicia.
c) Será obrigatoria a creación dun mínimo de 1 emprego, ben sexa por conta propia ou indefinido por conta allea. A creación de emprego considerarase en unidades UTA. Para estes efectos, considérase UTA unha unidade de traballo anual, nos termos previstos no anexo I do Regulamento 651/2014, e equivale ao traballo dunha persoa na empresa en cuestión ou por conta da dita empresa a tempo completo durante todo o ano de que se trate. O traballo das persoas que non traballan todo o ano, ou traballan a tempo parcial, independentemente da duración do seu traballo, ou o traballo estacional, computarase como fraccións de UTA. No caso de creación de emprego a tempo parcial, acumularanse as fraccións ata acadar a unidade, sen que computen creacións de emprego por fraccións as UTA restantes.
5. O plan de negocio que amose a viabilidade da iniciativa axustarase aos contidos definidos no formulario electrónico de solicitude da axuda e deberase referir exclusivamente a unha única actividade, á marxe doutras que poida desenvolver o solicitante. O plan de negocio describirá, como mínimo, os seguintes aspectos:
a) Antecedentes da entidade e/ou promotores.
1º. Capacidade técnica e tecnolóxica: recursos humanos, técnicos, materiais, colaboracións, cooperacións, patentes I+D+i, certificacións de calidade e ambientais.
2º. Capacidade comercial: canles de comercialización, mercados, grao de internacionalización, exportacións.
3º. Capacidade económica: principais activos e aspectos máis significativos dos estados financeiros.
b) Proxecto.
1º. Orixe e xustificación (necesidade, oportunidade e adecuación do proxecto ou actuación respecto á entidade).
2º. Descrición técnica (contido, metodoloxía, fases, etc.).
3º. Necesidades de medios técnicos (descrición detallada e valorada dos novos investimentos).
4º. Necesidades de medios materiais (descrición dos materiais adquiridos e utilizados).
5º. Necesidades de persoal asociadas ao proxecto.
6º. Fases (calendario de execución) para a realización e para o logro dos obxectivos.
c) Produto e mercado.
1º. Tamaño do mercado, características e competencia.
2º. Análise comercial do produto (cota de mercado e comparación fronte á competencia).
d) Análise económica do proxecto.
1º. Previsións económicas.
2º. Estrutura do financiamento.
3º. Rendibilidade e previsións de tesouraría.
e) Obxectivos que se deberán acadar: realizar os investimentos e gastos necesarios para a execución do proxecto e contratación e/ou mantemento de postos de traballo. Débese incluír o detalle e desagregación de todas as partidas incluídas para cada un dos conceptos que se recollen no formulario. Con respecto aos gastos de persoal (custos de funcionamento), o dito detalle deberase facer por mes e traballador de xeito individual.
f) Dependendo da natureza e da magnitude da actuación proxectada, e con maior extensión e concreción en función destes principios, deberase incluír un capítulo específico sobre problemas relacionados co cambio climático, centrado nas medidas de mitigación e adaptación que se adoptarán. Debe achegarse información sobre:
– Aplicación de medidas orientadas a reducir o consumo de enerxía optando por elementos enerxeticamente máis eficientes: maquinarias, sistemas de calefacción e refrixeración, iluminación, equipamento de oficina.
– Aplicación de medidas orientadas a reducir as emisións: emprego de tecnoloxías de construción máis sustentables; instalación e funcionamento correcto dos equipamentos e dimensionamento adecuado deles; uso de sistemas de xestión de enerxía nos edificios (coxeración).
– Aplicación de medidas orientadas á redución de utilización, reutilización e reciclaxe de todo tipo de elementos.
Para os efectos de acadar un cálculo preciso do baremo definido no artigo 6.4 destas bases, será necesario que exista coherencia na información económico-financeira achegada no plan de negocio. Neste sentido será preciso que exista coherencia entre:
– A cifra de fondos propios recollida nas previsións económicas (balance) e na epígrafe de Estrutura do financiamento.
– As cifras recollidas nas previsións económicas (conta de perdas e ganancias) que supoñan custos de funcionamento (aprovisionamentos, gastos de persoal, outros gastos de explotación e gastos financeiros) e a recollida no concepto Custos de funcionamento da epígrafe anterior e obxectivos que se deberán acadar.
A quen vai dirixido?
a) Os titulares ou membros dunha unidade familiar dunha explotación agraria que diversifiquen as súas actividades en ámbitos non agrícolas e que desenvolvan o seu proxecto na propia explotación.
A explotación agraria deberá estar inscrita no Rexistro de Explotacións Agrarias de Galicia (Reaga) e ter a cualificación de explotación agraria prioritaria no momento da solicitude da axuda.
Para estes efectos, considerarase que forman parte da unidade familiar dunha explotación os familiares da persoa titular ata o terceiro grao de consanguinidade ou afinidade que estean empadroados no domicilio familiar vinculado á explotación.
b) As microempresas e pequenas empresas de nova creación ou que inicien unha actividade distinta á que tiñan no momento da solicitude da axuda.
Segundo a definición que resulta do anexo I do Regulamento (UE) 651/2014, do 17 de xuño, polo que se declaran determinadas categorías de axudas compatibles co mercado interior, en aplicación dos artigos 107 e 108 do Tratado de funcionamento da Unión Europea, ten a consideración de pequena empresa aquela que ocupa menos de 50 persoas e cuxo volume de negocios anual ou cuxo balance xeral anual non supera os 10 millóns de euros.
De ser o caso, a cualificación de pequena empresa tomará en consideración os datos das empresas asociadas e vinculadas para o cálculo de efectivos e importes financeiros, nos termos previstos no artigo 3 do citado anexo I do Regulamento (UE) 651/2014.
c) As persoas físicas que residan nunha zona rural e que creen unha nova empresa ou que inicien unha actividade distinta á que tiñan no momento da solicitude da axuda.
Para estes efectos, considerarase zona rural o territorio elixible segundo o previsto no artigo 1.1. destas bases reguladoras.